Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Δεν ήταν σύμμαχος ο καιρός για τον πιλότο του μοιραίου Mirage 2000-5


Σύμφωνα με όσα μας είπε πριν από λίγο ο συνεργαζόμενος μετεωρολόγος μας, Νίκος Γκίκας, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση..
και ασθενείς άνεμοι κοντά στη θάλασσα, μέτριας έντασης από το επίπεδο των νεφών και πάνω. Αυτό φαίνεται πως αποδείχθηκε μοιραίο για το 34χρονο παλικάρι της Πολεμικής Αεροπορίας, τον σμηναγό Γιώργο Βαλταδώρο από την Καρδίτσα, πατέρα δύο παιδιών (ένα κορίτσι κι ένα αγόρι), που έφυγε από κοντά μας τόσο πρόωρα.

Ωστόσο, το κρίσιμο σημείο είναι ότι οι νεφώσεις βρίσκονταν κάτω από τα 500 μέτρα ύψος, κάτι το οποίο συνέβαλε κατά τα φαινόμενα τα μέγιστα στο τραγικό δυστύχημα. Ας μην ξεχνούμε, ότι επέστρεφαν από αναχαιτίσεις, διαδικασία η οποία πολύ συχχνά συνεπάγεται φορτίσεις πολλών «g» (gravity / βαρύτητα) στο σώμα του πιλότου.

Για να γίνει κατανοητό σε όλους το επίπεδο των καταπονήσεων, το «7g» (πάνε και περισσότερο…) σημαίνει με απλά λόγια, εφτά φορές το βάρος του πιλότου. Άρα, εάν το βάρος του είναι 70 κιλά, που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι περισσότερο, το «7g» συνεπάγεται σχεδόν μισό τόνο βάρους πάνω στο σώμα του…

Μετά από τέτοιες καταπονήσεις, είναι λογικό στην επιστροφή στη βάση να μην είναι και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Το γνωρίζουν και είναι εκπαιδευμένοι να το αντιμετωπίζουν. Γίνεται όμως αντιληπτό, ότι η «κακιά στιγμή», ή μια περιστασιακή αδιαθεσία, απέχει ελάχιστα και αν συμβεί, μπορεί να αποβεί μοιραία.

Η μεγάλη απειλή είναι η απώλεια προσανατολισμού που είναι η πιθανότερη εκδοχή για το τι συνέβη. Μπαίνεις σε χαμηλή νέφωση εκτελώντας προσέγγιση στην αεροπορική βάση. Δεδομένη της κατάστασης στην οποία βρισκόταν μετά την εμπλοκή, εάν συμβεί η αναποδιά, είσαι και πολύ κοντά στο έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας.


Πηγη

Διαβαστε επισης:

Η “συνωμοσία του καιρού” που διευκόλυνε την τραγωδία του Mirage 2000-5 με φωτογραφίες